馃摑Article 5: Alfabetizaci贸 Digital

Sobre aquest article reflexiono la import脿ncia de l’alfabetitzaci贸 digital i la seva relaci贸 directa amb la bretxa social. M’ha semblat molt interessant com S. Garcia destaca que una manca d’acc茅s i formaci贸 digital pot augmentar les desigualtats, ja que hi ha persones vulnerables que no poden aprofitar els programes o recursos que nom茅s es troben en internet. Hem de buscar eines per tal de trencar aquestes desigualtats que es poden generar a les aules.

Com a futura mestra he d’entendre que l’alfabetitzaci贸 digital va molt m茅s enll脿 de saber utilitzar dispositius electr貌nics. Una persona realment alfabetitzada digitalment 茅s capa莽 d’accedir, entendre i crear informaci贸 de manera segura, responsable i sempre respectat els drets digitals. 

En conclusi贸, aquest article ha refor莽at la meva idea que en les primeres etapes educatives hem de comen莽ar a introduir la compet猫ncia digital d’una manera completa i cr铆tica. Per aix貌 cal que la nostra tasca es basi a promoure un 煤s 猫tic i segur de la tecnologia, que prepari a l’alumnat a participar activament en la societat digital actual.




Foto extreta de la Web Unsplash. Autor: Vlad Deep

Garc铆a 脕vila, S. (2017). Nuevos escenarios de la comunicaci贸n educativa. Raz贸n y Palabra: Primera Revista Electr贸nica en Iberoam茅rica Especializada en Comunicaci贸n. https://ryp.cheersportwildcats.com/index.php/ryp/article/view/1043/1030

Comentarios

Entradas populares de este blog

Activitat 2

Activitat 4: Text 1

Activitat 3