Activitat 3

La pràctica es desenvoluparà en una aula de 2n de primària d’una escola pública de Sabadell. Els infants d’aquesta aula es troben molt desmotivats a l’hora d’aprendre anglès, i necessitem buscar recursos digitals per tal de millorar aquesta motivació i interès per la llengua. 

BON ÚS:

Durant aquesta pràctica s’utilitzarà l’aplicació Nominis a l’assignatura d’anglès, per tal de millorar la comprensió oral i lectora a través de contes i històries interactives. 


L’adequació a la tipologia de l’escola i l’alumnat serà molt alta, ja que l’App està dissenyada específicament per l’aprenentatge d’aquest idioma a l’educació primària. El seu format narratiu i interactiu s’adapta perfectament al nivell cognitiu de l’alumnat, fomentant la motivació, la curiositat i la participació activa dels infants. 

Pel que fa al cost, Nominis ofereix una versió gratuïta amb accés a diversos contes i activitats, i també una subscripció de centres amb més funcionalitats com per exemple: contes addicionals, informes de seguiment, activitats... Tot i que la subscripció no és completament gratuïta, el seu cost és moderat en comparació amb altres plataformes educatives i existeixen descomptes per a centres educatius. 

Respecte a les plataformes, aquesta està disponible tant en versió web com per dispositius Android i iOS, això facilita el seu ús en ordinadors, tauletes i pissarres digitals. 

Nominis contribuirà plenament en incrementar la motivació i l’interès per l’aprenentatge de la llengua mitjançant una visió lúdica, narrativa i creativa. A través dels contes interactius l’alumnat s’implicarà emocionalment en les històries i els personatges, i això fomentarà una actitud més positiva cap a l’assignatura. A més a més, ens permetrà treballar la comprensió auditiva i lectora, introduint nou vocabulari i gramàtica. La combinació d’imatges, àudio i text facilitarà la comprensió inclusiva per a tot l’alumnat. 

L’aplicació presenta una biblioteca de contes digitals, classificats per temàtiques i nivells de dificultat. Cada conte ofereix: una narració oral en angles amb text sincronitzat i il·lustracions, activitats interactives per reforçar el vocabulari i la comprensió de la història, i jocs finals per repassar. Amb aquest programa el docent pot veure el progrés dels alumnes i identificar les seves dificultats. 

Enllaç  App: https://nominis .es/ 

Enllaç  funcionament App: https://www.youtube.com/watch?v=OIlFaZ-Jwas&t=168s 

MAL ÚS:

Durant aquesta pràctica s’utilitzarà l’aplicació Duolingo Kids a l’assignatura d’anglès com a eina per aprendre vocabulari i estructures bàsiques de gramàtica. 


Tanmateix, l'adequació a la tipologia de centre i alumnat serà baixa. Tot i que aquesta App està pensada per a nens i nenes, la seva dinàmica es basa en activitats repetitives i automàtiques. Per altra banda, aquesta app està més enfocada en l’ús individual fora de l’aula que al treball cooperatiu o guiat pel docent. Això pot augmentar la desmotivació de grup, ja que no existirà interacció ni comunicació entre ells. 

Pel que fa al cost, l’aplicació ofereix una versió gratuïta amb continguts limitats, i moltes funcions extres com el seguiment del progrés o l’accés a il·limitat a temari requereixen la subscripció Duolingo Plus. Això el fa menys viable a l’hora d'utilitzar-lo contínuament al centre. 

En relació amb les plataformes disponibles, està disponible a iOS i Android i és compatible amb tauletes i dispositius mòbils. 

Duolingo Kids farà escassa la seva efectivitat en aquest context. Encara que pot ajudar a memoritzar vocabulari bàsic, no fomenta la motivació ni la comprensió oral i escrita real, ja que el seu mètode es basa en la repetició de frases curtes i en la superació de nivells. A més, el sistema que té de recompensa pot desviar l’atenció dels infants, i que aquests no facin un aprenentatge significatiu de la llengua. 

Enllaç  App: https://abc.duolingo.com/ 

Enllaç  funcionament App: https://www.youtube.com/watch?v=TlW6PfS6Txg&list=PLGAHJ1B_eD7k9kCuXGFzBCL9WNoJxx4cm 

Per tal de seleccionar aquestes aplicacions he buscat en diferents fonts d’informació com: blogs de docents, portals especialitzats amb el tema, ressenyes a Google Play, etc. L’objectiu ha sigut trobar una aplicació que s'adaptés al context i necessitats dels alumnes, i un altre que no s'hi adaptés. Els criteris principals que he seguit són els següents:

  1. Adequació a l’alumnat i al seu context escolar: he prioritzat aplicacions dissenyades per a nens i nenes entre 7 i 8 anys, que tinguessin un enfocament visual, narratiu i que afavoreixin la participació activa dels nens i nenes. 

  2. Finalitat pedagògica: he buscat que les apps desenvolupessin la comprensió oral i escrita. El vocabulari i l'expressió en anglès mitjançant mètodes lúdics i entretinguts. 

  3. Cost i accessibilitat: he intentat seleccionar programes gratuïts o que tinguessin una bona relació qualitat-preu i que fossin aptes pels centres públics. 

  4. Disponibilitat: he buscat apps que es poguessin fer servir tant en iOS com en Android, i que es poguessin utilitzar en diferents dispositius electrònics a l’aula (tauletes, pissarres digitals…)

  5. Eficàcia educativa: he tingut en compte ressenyes i experiències d’altres docents per determinar si les aplicacions eren de bon ús o de mal ús a la vida real. 





Comentarios

Entradas populares de este blog

Activitat 2

Activitat 4: Text 1