馃摑Article 4: El profesorado de Educaci贸n Infantil y Primaria: formaci贸n tecnol贸gica y competencia digital

Aquesta lectura manifesta i demostra una realitat molt important de les aules: la insuficient formaci贸 de les futures mestres d’educaci贸 infantil i prim脿ria per afrontar els reptes digitals actuals. Com a futura mestra, m’ha fet reflexionar sobre la import脿ncia de desenvolupar una compet猫ncia digital s貌lida durant la meva carrera universit脿ria, no nom茅s pel meu creixement professional sin贸 per poder guiar de la millor manera els meus futurs alumnes. 

El text tamb茅 remarca la necessitat perqu猫 la instituci贸 incorpori m茅s continguts i destreses digitals en els plans curriculars. Tamb茅 que s’impulsin m茅s accions formatives innovadores com ara la gamificaci贸 o la metodologia Flipped Classroom, que han demostrat millorar la compet猫ncia digital. 

En conclusi贸, considero que aquest article evidencia una manca urgent en la formaci贸 inicial del professorat. Una de les millores per aquest problema seria refor莽ar el fet de treballar col·laborativament entre les universitats i les institucions, per tal d’aconseguir una educaci贸 digital de qualitat. 



Foto extreta de la Web Unsplash. Autor: Getty Images

Gabarda M茅ndez, V., Garc铆a Tort, E., Ferrando Rodr铆guez, M. L., & Chiappe Laverde, A. (2021). La competencia digital docente: Una mirada hacia la formaci贸n inicial del profesorado. Innoeduca. International Journal of Technology and Educational Innovation, 7(1), 17–29. https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=8172963 


Comentarios

Entradas populares de este blog

Activitat 2

Activitat 4: Text 1

Activitat 3